Drukke decembermaand in Nederland

Het is nu zaterdagavond, onze laatste avond in Nederland bij mijn ouders hier in Koog aan de Zaan. De afgelopen weken zijn om gevlogen. Uiteraard stonden de eerste weken in het teken van het overlijden van mijn Oma. Daarna was het rennen en vliegen om de diverse feestdagen als nog “af te werken”, om het zo maar eens oneerbiedig te zeggen. En uiteraard wil je iedereen zien, en iedereen wil jou ook zien. En je moet nog even naar de tandarts, even de financien regelen en even ons appartement weer netjes maken voor de volgende huurder. Pffff… tijd voor vakantie! Morgen vertrekken we, om 20:50 vanaf Amsterdam, en komen we, als alles goed gaat, 8 januari, om 08:50 aan in Buenos Aires!

Artikel `Totale onstressing tijdens wereldreis´ uit NHD 6 jan 2007Krantenartikel in het Noord Hollands Dagblad.
Op de valreep stonden we ook nog in de krant. De journalist was enkele weken geleden al langs geweest, dus we vroegen ons ondertussen wel af hoe het nu stond met het artikel. Kennelijk hebben ze gewacht tot ons vertrek voor de deur stond, want vanochtend stond het artikel in de krant. En we moeten toegeven, uit de enorme stroom informatie die we destijds over journalist Eugene Staffhorst uitstortten heeft hij de essentie toch aardig weergegeven. Zelfs op de website van het Noord Hollands Dagblad kan je een deel van het artikel vinden. Voor de niet-abonnees, klik op het fotootje van het artikel, dan krijg je de ingescande versie van het artikel te zien.

Langs vrienden en familie en de tandarts
Één van de lekkerste dingen hier vond ik wel het fietsen. Ondanks soms slecht weer, vond ik het zalig om lekker op de fiets door de Zaanstreek te crossen. We zijn zelfs regelmatig te fiets naar Amsterdam gegaan. We hebben natuurlijk niet eens een auto, maar we hebben ´m ook niet gemist. Slechts enkele keren hebben we de auto van mijn ouders geleend, b.v. om een, qua openbaar vervoer `onhandig´ wonende neef te bezoeken. Maar verder was alles prima te doen met fiets of openbaar vervoer. En zo bezochten we ex-collega´s, vrienden, familie en … de tandarts. Van veel bezoekjes kan je de foto´s bekijken in het op bezoek bij ….. fotoalbum.

Sinterklaas en Kerst
Kerstavond met vriendenWaar we eigenlijk voor terug waren gekomen werd door Oma iets later gevierd, pas op 17 december strooide de Sint zijn pakjes over ons uit, in samenzijn met mijn ouders en mijn zusje en haar vriend. En als je dat zo laat viert, dendert de kerst wel héél snel naderbij. Deze keer konden we dus weer van de partij zijn op het traditionele kerstavond-diner met onze vrienden. Daar maakt een ieder een gerecht, dus met zijn 10-en ben je wel even bezig. Lekker koken, babbelen, drinken en lachen met mensen die je al jaren kent, een goed gevoel! De kerstdagen daarna werden ook al weer traditioneel doorgebracht bij bas d´r papa Piet, en daarna bij mijn ouders samen met andere familieleden. Mooie dagen, met veel lachen, goede gesprekken en af en toe een traan. Dit was waar we voor teruggekomen waren. Zie voor de foto´s de albums van Sinterklaas, Kerstavond met vrienden, 1e kerstdag bij Piet, en 2e kerstdag bij mijn ouders.

Manon, Bas, Elana en Rob op het strand bij EgmondEven tot rust komen bij Rob en Manon en hun engeltjes
Na al dit rennen konden we heel even tot rust komen. We logeerden lekker bij hen in hun nieuwe huis in Saendelft, dronken Rob´s wiskey op, stoeiden met de dochters, gingen naar het Sprookjesbos in Enkhuizen, naar het strand bij Egmond en vierden er Oud en Nieuw. Even lekkere dagen met vrienden, alsof er niets gebeurd was, alsof we niet ruim 2 jaar weg waren geweest. Zie de foto´s in het album over onze logeerpartij bij Rob en Manon.

En hoe mooi is dat nederland
Tussen en tijdens de bezoeken, oliebollen, fietstochten en tandartsbezoeken hebben we veel van Nederland genoten en zagen we ook weer hoe mooi het is. Nu kunnen we dat natuurlijk gaan opsommen, maar laten we de beelden gewoon maar spreken met onderstaande foto-collage. Deze foto’s staan verspreid over diverse sub-albums in het December 2006 in Nederland album, maar voornamelijk in het album Nederland in December en Saendelft.

Fantastische taarten in de Bijenkorf, Amsterdam        Moskee in Ridderkerk
Fantastische taarten in de Bijenkorf, Amsterdam                                       Moskee in Ridderkerk

Het Papenpad in Zaandam, nieuwbouw op zijn Zaans        Uitzicht over Zaandam vanaf de Vermiljoenweg
Het Papanpad in Zaandam, nieuwbouw op zijn Zaans                      Uitzicht over Zaandam vanaf de Vermiljoenweg

Boom in herstkleuren        Elfenbankjes in de bossen bij Leusden
Boom in herstkleuren                                                                                Elfenbankjes in de bossen bij Woerden

Op een bankje in een park in Amsterdam        Het treinspoor dwars door Zaandam
Op een bankje in een park in Amsterdam                                            Het treinspoor dwars door Zaandam

De wijk Marken in Saendelft        De wijk Vertikaal in Saendelft
De wijk Marken in Saendelft                                                                    De wijk Vertikaal in Saendelft

Kinderen op de fiets in Saendelft        Het Westzijderveld in de vroege avond
Kinderen op de fiets in Saendelft                                                            Het Westzijderveld in de vroege avond

Guisveld
Het Guisveld

En dan nu… en goed 2007!
Met deze foto´s van Nederland willen we dit artikel afsluiten en jullie een fantastisch 2007 wensen. Wij gaan weer op pad, maandagochtend staan we samen met onze vrienden Machiel en Rudina in Buenos Aires, Argentinie!